Solum Gruppen - OneOffice
21609
page-template,page-template-full_width,page-template-full_width-php,page,page-id-21609,ajax_fade,page_not_loaded,,select-theme-ver-3.7,wpb-js-composer js-comp-ver-5.1,vc_responsive

SOLUM GRUPPEN

Vores it-aftale med OneOffice giver os ro til at drive vores virksomhed optimalt”

Der er 35 medarbejdere, og it-chefen, Morgen Brøgger Kristensen, der også er teknologichef og har en uddannelse som hortonom, beskriver virksomhedens it-politik og it-situation på denne måde:

”Vi har overladt næsten al it-driften i vores virksomhed til OneOffice i en løsning baseret på OneOffices Grundpakke – eller ’skrivebord’ – hvor vi over internettet har adgang til vores programmer og data i OneOffices driftscenter. Det er en serviceordning, som vi har kørt siden 2006, og den er vi særdeles tilfredse med. For den giver både meget høj driftssikkerhed i det daglige, og den sikrer os, at når der en sjælden gang kommer tekniske problemer, så får vi dem løst hurtigt og effektivt. Så vi føler os fuldkommen trygge med vores it-situation, og det giver mig en dejlig ro i sindet, både på arbejde og når jeg har fri.”

Selvom det daglige arbejde i virksomheden er nærmest fuldstændigt afhængigt af en sikker og stabil drift af it-systemerne og af hurtige svartider ligesom næsten alle andre danske virksomheder, der er teknologisk førende på deres område, så kører det så stabilt, effektivt og hurtigt, at Morten Brøgger Kristensen næsten aldrig spekulerer på, hvad der vil ske, hvis der opstår problemer

Stor tilfredshed med OneOffice

Denne tilfredshed med driften gælder også samarbejdet med OneOffice, understreger Morten Brøgger Kristensen:

”Vi kan rigtigt godt lide OneOffices grundholdning, at hvis der en sjælden gang er et teknisk område, hvor de ikke føler sig fuldstændigt på hjemmebane, så er de ikke bange for at fortælle os det og i stedet hjælpe os med at finde en alternativ leverandør,

der er ekspert, og som kan træde ind og løse opgaven, måske som underleverandør. Den slags ærlige selverkendelse er det jo absolut ikke alle it-firmaer, der har respekt nok for kunderne til at have. Men det har OneOffice, og det har medvirket til at styrke den meget positive oplevelse, som vi allesammen synes, at samarbejdet med OneOffice er.”

Sådan har det nu været i en række år, efter at  Solums egen it-mand, der siden er blevet selvstændig konsulent, kraftigt anbefalede Morten Brøgger Kristensen at bruge OneOffice til at passe på driften af Solums it-systemer.

Morten Brøgger Kristensen understreger:

”Vi var i starten lidt skeptiske over for de meget fine løfter om driftskvaliteten, som vi fik fra OneOffice. Men den skepsis gik hurtigt væk. For vi har en ekstremt høj oppetid og meget hurtigere svartider. Og hvis vi en sjælden gang kontakter OneOffice med et problem, så kommer vi lynhurtigt i kontakt med dem og får dybt professionel hjælp. Selvom det er om natten eller i weekenden, og uden at folkene fra OneOffice går så meget op i, hvornår det er, selvom det er uden for den tidsramme, hvor vi har ret til at få hjælp ifølge vores serviceordning med klippekort. Så det med at kigge i serviceaftalen, før vi ringer, er ikke noget, vi normalt gør. For fra OneOffice får vi en kundeservice, som er i toppen. Altid.”

”Så vi har absolut ingen planer om at flytte vores it-drift tilbage til vores egen adresse. For den her løsning, den tror jeg simpelthen ikke findes bedre,” slutter it- og teknologichefen fra Solum Gruppen.

Solum Gruppen

Solum Gruppen i Sengeløse ved Roskilde er en avanceret og hurtigtvoksende dansk genbrugsvirksomhed, der blandt andet udvikler, bygger og driver det teknisk banebrydende komposterings- og biogasanlæg Aikan, hvor man omdanner organisk affald fra husholdninger og virksomheder til kompostjord, gødning eller biogas.

Centrale systemer:
C5, Navision, Vægt system, Office pakken

Adresse:
Vadsby Stræde 6, 2640 Hedehusene

Web:
www.solum.com

Morten Brøgger
It- og teknologichef

Download Case story