Danske Malermestre - OneOffice
21598
page-template,page-template-full_width,page-template-full_width-php,page,page-id-21598,ajax_fade,page_not_loaded,,select-theme-ver-3.7,wpb-js-composer js-comp-ver-5.1,vc_responsive

DANSKE MALERMESTRE

”Vi har nu overladt alle vores it-systemer til OneOffice – og det er en kæmpelettelse”

”Vi har i mange år udnyttet mulighederne for fælles drift af en række it-systemer sammen med de andre organisationer her i Håndværkets Hus. Og det burde egentlig være en rigtig fornuftig løsning på mange af vores it-opgaver. Men det var det altså ikke, for det gav os en masse problemer med især teknikken. Så nu har vi flyttet det hele over på en cloud-løsning hos OneOffice, og det har med ét slag fjernet alle problemerne og givet os en masse nye muligheder.”

Dét fortæller Ole Draborg, der er direktør i Danske Malermestre, der er interesseorganisation for næsten 1700 danske malermestre og har adresse i Håndværkets Hus på Islands Brygge i København sammen med en stribe andre håndværkerorganisationer og deres fællesorganisation, Håndværksrådet.

Her man været siden 2002 og lige så længe har man benyttet sig af husets tilbud om fælles it-afdeling og fælles drift af en række it-systemer. Det vil sige, det har man gjort indtil efteråret 2009. For siden da har man lagt al it-driften over på en aftale med OneOffice baseret på en OneOffice Cloud-løsning eller ’privat sky’. Og det var der mange grunde til, at man gjorde, fortæller Ole Draborg:

”På papiret lyder det jo egentligt fornuftigt nok, at alle de organisationer, der bor her i Håndværkets Hus, deles om både it-systemer og it-afdeling, fordi de jo har mange ensartede systembehov. For det burde give en masse tekniske og økonomiske gevinster. Så det tilbud har vi også udnyttet i mange år, hvor vi blandt andet deltes om e-mail og Office pakken og med fælles netværk og servere dertil.”

Mange driftsproblemer

Men desværre levede løfterne ikke op til forventningerne, kunne Ole Draborg konstatere: ”Vi havde mange driftsproblemer, og de var ofte særdeles irriterende for brugerne, fordi de ansvarlige leverandører kunne være meget længe om at få dem løst. Og vi kunne få store, uventede ekstraregninger, selvom vi i princippet havde en fastprisaftale.”

Et tredje problem var en kraftig usikkerhed omkring back-up-rutinerne, tilføjer han: ”Hvis vores system går ned, uden at vi har ordentlig back-up på både vores regnskabssystem og vores medlemssystem, så kan det få meget alvorlige konsekvenser. Og så vidt jeg kan vurdere, så var de gamle back-up-rutiner aldrig blevet ordentlig afprøvet. Så der var en evig risiko for, at katastrofen kunne indtræde og vi mistede masser af uundværlige data.”

Alle systemer passes af OneOffice

Så da Ole Draborg i midten af 2009 fik et tilbud fra OneOffice om at outsource driften af alle it-systemerne, med en OneOffice Cloud løsning der gav masser af nye muligheder, uden at det blev mærkbart dyrere, der slog han til.

Så derfor har man siden efteråret 2009 overladt al it-drift til OneOffice, med følgende opgaver som de vigtigste:

  • Driften af et MS Dynamics NAV ERP-system, udbygget med et system til medlemsadministration, leveret og supporteret af Navision Partner i Århus, men hvor supporten går via OneOffice.
  • ’Det mobile kontor’ hvor alle medarbejdere kan koble op til alle it-systemerne fra deres bærbare pc, fx hjemmefra eller på forretningsrejse.
  • Drift af MS Office pakken til alle medarbejdere.
  • Drift af hjemmesiden www.malermestre.dk med en lang række selvbetjeningstilbud til medlemmerne
  • Drift af hjemmesider og e-mail-servere for en lang række af medlemsvirksomhederne. Alle hjemmesider er udviklet af et web-bureau, men supporten går via OneOffice.
  • Løbende sikkerhedskopiering af alle data og e-mails.

Alt kører i 24 timers drift, og det har lige fra den første dag i september 2009 kørt helt uden problemer, fortæller Ole Draborg med stor tilfredshed:

”Overgangen fra den gamle løsning til driften hos OneOffice skete i løbet af en week-end og forløb helt uden problemer, og det hele har kørt i flere år, uden at der har været ét eneste alvorligt driftsproblem, selvom det hele skal køre 24 timer i døgnet på grund af det mobile kontor og de web-services, som vi tilbyder til vores medlemmer.”

En helt anden hverdag

”Så det er en helt anden hverdag, vi har fået, hvor det hele kører med flotte svartider og uden driftsproblemer af nogen art, selvom alt jo foregår over en 100 megabit-forbindelse herfra og fra vores afdeling i Århus, til driftscenteret i Ballerup”, fortæller Ole Draborg og tilføjer: ”Så oppetiden er 100%, og supporten er så god, at alle brugerne – og ikke kun mine medarbejdere men også alle vores medlemmer – er særdeles tilfredse med situationen. For når vi en sjælden gang ringer til OneOffice med et problem eller et spørgsmål, så får vi altid svar meget hurtigt.  Og vi har fået en masse nye funktioner, ikke mindst mobile kontor, som vi alle er enormt glade for, og vi har fået en sikker og professionel back-up-aftale, som jeg er fuldstændig tryg ved.”

Så it-hverdagen hos Danske Malermestre er blevet helt anderledes end før, kan Ole Draborg med glæde konstatere:

”Vi har fået en komplet it-løsning, der er af så høj kvalitet, at jeg er fuldstændig tryg ved den, og vi har fået den til en fast pris, der kun er en lille smule højere end før, selvom vi har fået en masse spændende nye muligheder. Så det er en løsning og en leverandør, som jeg med glæde vil anbefale til andre.”

Danske Malermestre

Danske Malermestre er arbejdsgiver­forening og brancheorganisation for alle Danmarks malervirksomheder. Danske Malermestre består af 38 lav og mesterforeninger, og har sekretariat i både København og Århus.

Danske Malermestre blev dannet i 1990 som resultatet af en fusion mellem to arbejdsgiverforeninger for malere, Centralforeningen af Malermestre i Danmark (CMD) og Danske Maler­­mestres Arbejdsgiverforening (DMA).

Foreningen repræsenterer ca. 1.500 medlemmer med en samlet lønsum på 1,9 mia. kr.

Centrale systemer:
Navision, hjemmeside, office pakken

Adresse:
Islands Brygge 26, 2300 København S

Web:
www.malermestre.dk

Ole Draborg
Direktør

Download Case story